Publikationsliste von Michael Striewe http://www.michael.striewe-online.de/index.php?id=14 de Developing and evaluating an e-learning and e-assessment tool for organic chemistry in higher educationhttps://doi.org/10.3389/feduc.2024.1355078Katrin Schüssler, Michael Striewe, Daniel Püschner, Arne Lützen, Michael Goedicke, Michael Giese, Maik Walpuski: Developing and evaluating an e-learning and e-assessment tool for organic chemistry in higher education. In: Frontiers in Education, 9:1355078.

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Mon, 21 Oct 2024 20:53:06 +0200
Adaptive Learning Systems in Programming Education: A Prototype for Enhanced Formative Feedbackhttps://doi.org/10.18420/delfi2024_57Dominic Lohr, Marc Berges, Abhishek Chugh, Michael Striewe: Adaptive Learning Systems in Programming Education: A Prototype for Enhanced Formative Feedback. In: DELFI 2024 - Die 22. Fachtagung Bildungstechnologie der Gesellschaft für Informatik e. V., S. 549-554. Best Demo Award

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Fri, 20 Sep 2024 10:53:58 +0200
Forschungsdaten in der Bildungstechnologie: Worüber sprechen wir und was ist wann relevant?https://doi.org/10.18420/delfi2024_44Michael Striewe: Forschungsdaten in der Bildungstechnologie: Worüber sprechen wir und was ist wann relevant?. In: DELFI 2024 - Die 22. Fachtagung Bildungstechnologie der Gesellschaft für Informatik e. V., S. 473-477.

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Fri, 20 Sep 2024 10:52:21 +0200
Paare finden: Ein konfigurierbares Lernspiel mit Analyse-Dashboardhttps://doi.org/10.18420/delfi2024_49Michael Striewe: Paare finden: Ein konfigurierbares Lernspiel mit Analyse-Dashboard. In: DELFI 2024 - Die 22. Fachtagung Bildungstechnologie der Gesellschaft für Informatik e. V., S. 505-509.

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Fri, 20 Sep 2024 10:52:21 +0200
Digitale Umsetzung von Aufgaben in der Organischen Chemie in den Projekten ORCHESTRI und PITCHMichael Striewe, Daniel Püschner, Katrin Schüßler, Sebastian Hütgens, Arne Lützen, Michael Giese, Maik Walpuski, Michael Goedicke: Digitale Umsetzung von Aufgaben in der Organischen Chemie in den Projekten ORCHESTRI und PITCH. In: E-Prüfungs-Symposium 2023: Innovative ePrüfungskonzepte - Neue Ideen und individuelle Lösungen: Sammelband zur Tagung vom 30. November bis 1. Dezember 2023, S. 29-30.

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Fri, 20 Sep 2024 10:42:45 +0200
Modularisierung als Schlüssel zur Skalierunghttps://doi.org/10.18420/wsdelfi2023-33Lukas Glaser, Michael Striewe: Modularisierung als Schlüssel zur Skalierung. In: Workshop-Proceedings der DELFI 2023 - Die 21. Fachtagung Bildungstechnologie der Gesellschaft für Informatik e. V.

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Thu, 14 Dec 2023 19:45:56 +0100
Strukturformeln für Moleküle zeichnen und differenziertes Feedback erhalten: Eine integrierte Lösung im Rahmen des E-Assessment-Systems JACKhttps://doi.org/10.18420/delfi2023-52Michael Striewe: Strukturformeln für Moleküle zeichnen und differenziertes Feedback erhalten: Eine integrierte Lösung im Rahmen des E-Assessment-Systems JACK. In: DELFI 2023 - Die 21. Fachtagung Bildungstechnologie der Gesellschaft für Informatik e. V.

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Wed, 18 Oct 2023 19:45:56 +0200
Umgang der DELFI-Community mit Forschungsdaten und Softwareartefakten - Eine Erhebung auf Basis der Tagungsbände im Zeitraum 2018-2022https://doi.org/10.18420/delfi2023-27Wabi Melkamu Jate, Michael Striewe: Umgang der DELFI-Community mit Forschungsdaten und Softwareartefakten - Eine Erhebung auf Basis der Tagungsbände im Zeitraum 2018-2022. In: DELFI 2023 - Die 21. Fachtagung Bildungstechnologie der Gesellschaft für Informatik e. V.

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Wed, 18 Oct 2023 19:43:03 +0200
Establishing the Research Data Management Container in NFDIxCShttps://doi.org/10.52825/cordi.v1i.395Firas Al Laban, Jan Bernoth, Michael Goedicke, Ulrike Lucke, Michael Striewe, Philipp Wieder, Ramin Yahyapour: Establishing the Research Data Management Container in NFDIxCS. In: CoRDI 2023

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Sat, 21 Oct 2023 19:43:03 +0200
Wieviel Ähnlichkeit ist in Programmierprüfungen normal?https://doi.org/10.18420/abp2023-4Christoph Olbricht, Rafael Schypula, Michael Striewe: Wieviel Ähnlichkeit ist in Programmierprüfungen normal?. In: Proceedings of the Siyth Workshop "Automatische Bewertung von Programmieraufgaben" (ABP 2023)

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Fri, 20 Oct 2023 19:38:45 +0200
Comparison of Required Competences and Task Material in Modeling Educationhttps://doi.org/10.18417/emisa.18.7Chantal Soyka, Michael Striewe, Meike Ullrich, Niclas Schaper: Comparison of Required Competences and Task Material in Modeling Education. In: Enterprise Modeling and Information Systems Architecture International Journal on Conceptual Modeling, 18:7.

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Mon, 05 Feb 2024 19:38:45 +0100
Integrated E-Assessmenthttps://doi.org/10.17185/duepublico/81826Michael Striewe: Integrated E-Assessment. Habilitationsschrift, Universität Duisburg-Essen

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Fri, 12 Apr 2024 19:36:57 +0200
Architectural Revision of the E-Assessment System JACKhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-36889-9_3Michael Striewe: Architectural Revision of the E-Assessment System JACK. In: Proceedings of ECSA 2022 Tracks and Workshops, S. 19-26

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Wed, 06 Sep 2023 21:11:02 +0200
Domain-Specific Automatic Item Generation for Higher Competence Levels: A Comparative Study on Three Caseshttps://doi.org/10.1007/978-3-031-41226-4_16Michael Striewe: Domain-Specific Automatic Item Generation for Higher Competence Levels: A Comparative Study on Three Cases. In: Methodologies and Intelligent Systems for Technology Enhanced Learning, 13th International Conference. MIS4TEL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 764. Springer, Cham.

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Sun, 03 Sep 2023 13:44:42 +0200
A Data Mining Approach for Detecting Collusion in Unproctored Online Examshttps://doi.org/10.5281/zenodo.8115649Janine Langerbein, Till Massing, Jens Klenke, Michael Striewe, Michael Goedicke, Christoph Hanck, Natalie Reckmann: A Data Mining Approach for Detecting Collusion in Unproctored Online Exams. In: Proceedings of the 16th International Conference on Educational Data Mining (EDM), S. 6-16

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Sun, 03 Sep 2023 13:39:52 +0200
Automated Assessment of Conceptual Models in Education A Systematic Literature Reviewhttps://doi.org/10.18417/emisa.18.2Meike Ullrich, Constantin Houy, Tobias Stottrop, Michael Striewe, Brian Willems, Peter Fettke, Peter Loos, Andreas Oberweis: Automated Assessment of Conceptual Models in Education A Systematic Literature Review. In: Enterprise Modeling and Information Systems Architecture International Journal on Conceptual Modeling, 18:2.

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Sun, 03 Sep 2023 13:39:52 +0200
Digitalization of Multistep Chemistry Exercises with Automated Formative Feedbackhttps://doi.org/10.1007/s10956-023-10043-2Carolin Eitemüller, Florian Trauten, Michael Striewe, Maik Walpuski: Digitalization of Multistep Chemistry Exercises with Automated Formative Feedback. In: Journal of Science Education and Technology

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Fri, 31 Mar 2023 20:35:52 +0200
Patterns for the Advanced Design of Programming Exercises supported by Technology-Enhanced Assessment Systemshttps://doi.org/10.1145/3551902.3551974Michael Striewe: Patterns for the Advanced Design of Programming Exercises supported by Technology-Enhanced Assessment Systems. In: Proceedings of the 27th European Conference on Pattern Languages of Programs, July 2022, Article No. 12, Pages 1–10

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Tue, 07 Feb 2023 22:25:02 +0100
Toward a Competence Model for Graphical Modelinghttps://doi.org/10.1145/3567598Chantal Soyka, Niclas Schaper, Elena Bender, Michael Striewe, Meike Ullrich: Toward a Competence Model for Graphical Modeling. In: ACM Transactions on Computing Education, Volume 23, Issue 1, March 2023, Article No. 15, pp 1–30

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Thu, 12 Jan 2023 17:42:06 +0100
Building a Corpus of Task-Based Grading and Feedback Systems for Learning and Teaching Programminghttps://doi.org/10.3991/ijep.v12i5.31283Sven Strickroth, Michael Striewe: Building a Corpus of Task-Based Grading and Feedback Systems for Learning and Teaching Programming. In: International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP), Volume 12, No. 5

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Fri, 04 Nov 2022 16:24:15 +0100
DELFI 2022, Die 20. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V., 12.-14. September 2022, Karlsruhehttps://dl.gi.de/handle/20.500.12116/38818Peter A. Henning, Michael Striewe, Matthias Wölfel (Hrsg.): DELFI 2022, Die 20. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V., 12.-14. September 2022, Karlsruhe. LNI P-322, Gesellschaft für Informatik e.V. 2022, ISBN 978-3-88579-716-6

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Wed, 14 Sep 2022 16:21:19 +0200
E-Assessment-Plattform für die grafische Modellierunghttps://doi.org/10.18420/delfi2022-053Meike Ullrich, Peter Pfeiffer, Gunther Schiefer, Chantal Soyka, Tobias Stottrop, Michael Striewe, Peter Fettke, Peter Loos, Andreas Oberweis, Niclas Schaper: E-Assessment-Plattform für die grafische Modellierung. In: DELFI 2022 - Die 20. Fachtagung Bildungstechnologie der Gesellschaft für Informatik e. V., 247-248

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Wed, 14 Sep 2022 16:18:34 +0200
Piloteinsatz einer E-Assessment-Plattform für die grafische Modellierunghttps://doi.org/10.18420/delfi2022-047Meike Ullrich, Peter Pfeiffer, Gunther Schiefer, Chantal Soyka, Tobias Stottrop, Michael Striewe, Peter Fettke, Peter Loos, Andreas Oberweis, Niclas Schaper: Piloteinsatz einer E-Assessment-Plattform für die grafische Modellierung. In: DELFI 2022 - Die 20. Fachtagung Bildungstechnologie der Gesellschaft für Informatik e. V., 233-234

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Wed, 14 Sep 2022 16:18:34 +0200
Efficient Structural Analysis of Source Code for Large Scale Applications in Educationhttps://doi.org/10.1109/EDUCON52537.2022.9766748Adrian Kögl, Peter Hubwieser, Mike Talbot, Johannes Krugel, Michael Striewe, Michael Goedicke: Efficient Structural Analysis of Source Code for Large Scale Applications in Education. In: Proceedings of 2022 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), 24-30.

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Sun, 15 May 2022 21:46:03 +0200
Interoperable Lernumgebung JACK im Projekt Harness.nrw - Textuelles Feedback in skalierbaren ProgrammieraufgabenSilke Kirberg, Michael Striewe and Indira Ceylan: Interoperable Lernumgebung JACK im Projekt Harness.nrw - Textuelles Feedback in skalierbaren Programmieraufgaben. In: Bildung in der digitalen Transformation, Tagungsband zur GMW-Jahrestagung 2021, 205-206

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Thu, 12 May 2022 16:31:19 +0200
Empirical Definition of Object-oriented Programming Competencieshttp://dx.doi.org/10.15488/11962Peter Hubwieser, Johannes Krugel, Mike Talbot, Michael Striewe, Michael Goedicke and Christoph Olbricht: Empirical Definition of Object-oriented Programming Competencies. Technical report, Leibniz Universität Hannover

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Thu, 12 May 2022 16:25:33 +0200
Where Does All the Data Go? A Review of Research on E-Assessment Datahttp://dx.doi.org/10.5220/0010879700003182Michael Striewe: Where Does All the Data Go? A Review of Research on E-Assessment Data. In: Proceedings of the 14th International Conference on Computer Supported Education - Volume 1: CSEDU

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Thu, 12 May 2022 16:25:33 +0200
A Self-adaptive Mechanism for Serious Quiz Gameshttp://dx.doi.org/10.5220/0010901400003182Michael Striewe: A Self-adaptive Mechanism for Serious Quiz Games. In: Proceedings of the 14th International Conference on Computer Supported Education - Volume 1: CSEDU

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Thu, 12 May 2022 16:24:25 +0200
A Lightweight Method for Modelling Technology-Enhanced Assessment Processeshttp://dx.doi.org/10.5220/0010879600003182Michael Striewe: A Lightweight Method for Modelling Technology-Enhanced Assessment Processes. In: Proceedings of the 14th International Conference on Computer Supported Education - Volume 1: CSEDU

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Thu, 12 May 2022 16:24:25 +0200
Design Patterns for Submission Evaluation within E-Assessment Systemshttps://dl.acm.org/doi/10.1145/3489449.3490010Michael Striewe: Design Patterns for Submission Evaluation within E-Assessment Systems. In: Proceedings of 26th European Conference on Pattern Languages of Programs (EuroPLoP'21)

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Mon, 24 Jan 2022 20:37:14 +0100
On the Influence of Task Size and Template Provision on Solution Similarityhttps://doi.org/10.18420/abp2021-7Tobias Haan, Michael Striewe: On the Influence of Task Size and Template Provision on Solution Similarity. In: Proceedings of the Fifth Workshop "Automatische Bewertung von Programmieraufgaben" (ABP 2021)

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Fri, 26 Nov 2021 21:46:26 +0100
Analysen zur studentischen Wahl von Modellierungswerkzeugen in einer elektronischen Distanz-PrüfungTobias Stottrop, Michael Striewe: Analysen zur studentischen Wahl von Modellierungswerkzeugen in einer elektronischen Distanz-Prüfung. In: Bildung in der digitalen Transformation, Tagungsband zur GMW-Jahrestagung 2021

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Tue, 02 Nov 2021 17:07:20 +0100
Kompetenzorientiertes E-Assessment für die grafische, konzeptuelle Modellierunghttps://link.springer.com/article/10.1365/s40702-021-00797-xMichael Striewe, Martin Forell, Constantin Houy, Peter Pfeiffer, Gunther Schiefer, Selina Schüler, Chantal Soyka, Tobias Stottrop, Meike Ullrich, Peter Fettke, Peter Loos, Andreas Oberweis, Niclas Schaper: Kompetenzorientiertes E-Assessment für die grafische, konzeptuelle Modellierung. In: HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, 58(6)

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Tue, 02 Nov 2021 17:04:24 +0100
Towards an Automated Assessment of Graphical (Business Process) Modelling Competenceshttp://dx.doi.org/10.18420/inf2020Michael Striewe, Constantin Houy, Jana-Rebecca Rehse, Meike Ullrich, Peter Fettke, Niclas Schaper, Andreas Oberweis: Towards an Automated Assessment of Graphical (Business Process) Modelling Competences. In: 50. Jahrestagung der Gesellschaft für Informatik, INFORMATIK 2020 - Back to the Future, Karlsruhe, Germany, 2020, 665-670

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Tue, 02 Nov 2021 17:04:24 +0100
Aufgaben mit automatischem Feedback zu chemischen Atom-Orbitalmodellenhttps://dl.gi.de/handle/20.500.12116/34148Michael Striewe, Florian Trauten, Carolin Eitemüller: Aufgaben mit automatischem Feedback zu chemischen Atom-Orbitalmodellen. In: DELFI 2020 - Die 18. Fachtagung Bildungstechnologie der Gesellschaft für Informatik e. V.

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Sat, 07 Nov 2020 20:31:54 +0100
Automated Measurement of Competencies and Generation of Feedback in Object-Oriented Programming Courseshttp://dx.doi.org/10.1109/EDUCON45650.2020.9125323Johannes Krugel, Peter Hubwieser, Michael Goedicke, Michael Striewe, Mike Talbot, Christoph Olbricht, Melanie Schypula, Simon Zettler: Automated Measurement of Competencies and Generation of Feedback in Object-Oriented Programming Courses. In: 2020 IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2020, Porto, Portugal, April 27-30, 2020, 329-338.

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Thu, 06 Aug 2020 09:27:14 +0200
Technical Aspects of Automated Item Generation for Blended Learning Environments in Biologyhttps://www.degruyter.com/view/journals/icom/19/1/icom.19.issue-1.xmlJustin Timm, Benjamin Otto, Thilo Schramm, Michael Striewe, Philipp Schmiemann, Michael Goedicke: Technical Aspects of Automated Item Generation for Blended Learning Environments in Biology. In: i-com, Band 19, Heft 1 (Apr 2020), 3-15.

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Thu, 16 Apr 2020 21:13:11 +0200
Ansätze zur automatischen Generierung von Aufgaben zum Modellverstehen am Beispiel von UML-Sequenzdiagrammenhttp://ceur-ws.org/Vol-2542/MOHOL4.pdfRené Ponto, Tobias Schüler, Michael Striewe: Ansätze zur automatischen Generierung von Aufgaben zum Modellverstehen am Beispiel von UML-Sequenzdiagrammen. In: 2. Workshop zur Modellierung in der Hochschullehre – MoHoL 2020 (Companion Proceedings of Modellierung 2020 Short, Workshop and Tools & Demo Papers), 2020, 77-88

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Sun, 23 Feb 2020 10:09:16 +0100
Domain-Specific Extensions for an E-Assessment Systemhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-35758-0_32Sebastian Pobel, Michael Striewe: Domain-Specific Extensions for an E-Assessment System. In: 18th International Conference on Web-based Learning (ICWL 2019).

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Sat, 28 Sep 2019 19:00:01 +0200
Automatische Aufgabengenerierung über Linked Open Data am Beispiel der Archäologiehttps://dl.gi.de/handle/20.500.12116/24387Michael Striewe: Automatische Aufgabengenerierung über Linked Open Data am Beispiel der Archäologie. In: DELFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologie der Gesellschaft für Informatik e. V., Volume 297 of Lecture Notes in Informatics, 2019, 115-120.

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Sat, 28 Sep 2019 18:57:04 +0200
Technische Aspekte der automatischen Aufgabengenerierung für Blended Learning Angebote in der Biologiehttps://dl.gi.de/handle/20.500.12116/24385Justin Timm, Benjamin Otto, Thilo Schramm, Michael Striewe, Philipp Schmiemann, Michael Goedicke: Technische Aspekte der automatischen Aufgabengenerierung für Blended Learning Angebote in der Biologie. In: DELFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologie der Gesellschaft für Informatik e. V., Volume 297 of Lecture Notes in Informatics, 2019, 91-102. Best Paper Award

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Sat, 28 Sep 2019 18:50:15 +0200
Components and Design Alternatives in E-Assessment Systemshttps://doi.org/10.1007/978-3-030-29983-5_15Michael Striewe: Components and Design Alternatives in E-Assessment Systems. In: European Conference on Software Architecture (ECSA2019), 220-228

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Sat, 28 Sep 2019 17:55:36 +0200
Best of Two Worlds: Using Two Assessment Tools in One Coursehttps://doi.org/10.1007/978-3-030-25264-9_9Raoul Deuss, Christine Lippens, Michael Striewe: Best of Two Worlds: Using Two Assessment Tools in One Course. In: 21st Technology Enhanced Assessment Conference (TEA 2018), 121-139

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Mon, 22 Jul 2019 22:21:59 +0200
Dynamic Generation of Assessment Items Using Wikidatahttps://doi.org/10.1007/978-3-030-25264-9_1Michael Striewe: Dynamic Generation of Assessment Items Using Wikidata. In: 21st Technology Enhanced Assessment Conference (TEA 2018), 1-15

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Mon, 22 Jul 2019 22:21:59 +0200
Lean and Agile Assessment Workflowshttps://www.springer.com/la/book/9789811327506Michael Striewe: Lean and Agile Assessment Workflows. In: David Parsons, Kathryn MacCallum (eds.): Agile and Lean Concepts for Teaching and Learning, 187-204.

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Sat, 09 Feb 2019 21:53:17 +0100
E-Assessment Using Variable-Content Exercises in Mathematical Statisticshttps://doi.org/10.1080/10691898.2018.1518121Till Massing, Nils Schwinning, Michael Striewe, Christoph Hanck, Michael Goedicke: E-Assessment Using Variable-Content Exercises in Mathematical Statistics. In: Journal of Statistics Education, 26:3, 174-189

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Fri, 08 Feb 2019 21:01:33 +0100
Towards digitalisation of summative and formative assessments in academic teaching of statisticshttp://arxiv.org/abs/1811.02391Nils Schwinning, Michael Striewe, Till Massing, Christoph Hanck, Michael Goedicke: Towards digitalisation of summative and formative assessments in academic teaching of statistics. CoRR abs/1811.02391

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Fri, 08 Feb 2019 21:01:33 +0100
Empirische Untersuchungen von Lückentext-Items zur Beherrschung der Syntax einer ProgrammierspracheMichael Striewe, Matthias Kramer: Empirische Untersuchungen von Lückentext-Items zur Beherrschung der Syntax einer Programmiersprache. In: Hochschuldidaktik der Informatik (HDI 2018), Volume 12 of Commentarii informaticae didacticae (CID), 2018, 101-115.

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Fri, 21 Sep 2018 21:03:27 +0200
Automatische Generierung von Aufgaben zum Codeverständnishttps://dl.gi.de/handle/20.500.12116/16947Michael Striewe, Michael Goedicke: Automatische Generierung von Aufgaben zum Codeverständnis. In: DeLFI 2018 - Die 16. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e. V., Volume 284 of Lecture Notes in Informatics, 2018, 153-164.

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Fri, 21 Sep 2018 21:02:49 +0200
Towards a Pattern Catalogue for E-Assessment System Integrationhttp://ceur-ws.org/Vol-2066/seels2018paper03.pdfMichael Striewe: Towards a Pattern Catalogue for E-Assessment System Integration. In: Combined Proceedings of the Workshops of the German Software Engineering Conference 2018 (SE 2018), Ulm, Germany, 62-65.

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Fri, 21 Sep 2018 21:02:49 +0200
10 Jahre automatische Bewertung von Programmieraufgaben mit JACK – Rückblick und Ausblickhttps://dl.gi.de/handle/20.500.12116/3981Michael Goedicke, Michael Striewe: 10 Jahre automatische Bewertung von Programmieraufgaben mit JACK – Rückblick und Ausblick. In: 7,5. HDI-Workshop des GI-Fachbereichs Informatik und Ausbildung / Didaktik der Informatik, 2017

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Wed, 01 Nov 2017 13:04:41 +0100
Automatisierte Bewertung in der Programmierausbildunghttps://www.waxmann.com/buch3606Oliver J. Bott, Peter Fricke, Uta Priss, Michael Striewe (eds.): Automatisierte Bewertung in der Programmierausbildung. Volume 6 of Digitale Medien in der Hochschullehre, Waxmann Verlag GmbH, 2017

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Wed, 01 Nov 2017 13:04:41 +0100
A Dashboard for Visualizing Software Engineering Processes based on ESSENCEhttp://doi.ieeecomputersociety.org/10.1109/VISSOFT.2017.14Sebastian Brandt, Michael Striewe, Fabian Beck, Michael Goedicke: A Dashboard for Visualizing Software Engineering Processes based on ESSENCE. In: 5th IEEE Working Conference on Software Visualization, 2017

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Wed, 01 Nov 2017 13:02:40 +0100
Ein Lückentext-Test zur Beherrschung einer Programmiersprachehttps://dl.gi.de/handle/20.500.12116/4849Michael Striewe, Matthias Kramer, Michael Goedicke: Ein Lückentext-Test zur Beherrschung einer Programmiersprache. In: DeLFI 2017 – Die 15. e-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik, Volume 273 of Lecture Notes in Informatics, 2017, 261-266

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Wed, 01 Nov 2017 13:02:40 +0100
Towards Competency Based Testing and Feedbackhttps://doi.org/10.1109/EDUCON.2017.7942896Peter Hubwieser, Michael Striewe, Marc Berges, Michael Goedicke: Towards Competency Based Testing and Feedback. Proceedings of IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON)

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Fri, 12 May 2017 22:03:21 +0200
Towards digitalisation of summative and formative assessments in academic teaching of statisticsNils Schwinning, Michael Striewe, Till Massing, Christoph Hanck, Michael Goedicke: Towards digitalisation of summative and formative assessments in academic teaching of statistics. Proceedings of the Fifth International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineering (LaTiCE 2017)

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Fri, 12 May 2017 22:03:21 +0200
Evaluation automatisierter Ansätze für die Bewertung von Modellierungsaufgabenhttps://dl.gi.de/handle/20.500.12116/542Michael Fellmann, Peter Fettke, Constantin Houy, Peter Loos, Andreas Oberweis, Andreas Schoknecht, Michael Striewe, Tom Thaler, Meike Ullrich: Evaluation automatisierter Ansätze für die Bewertung von Modellierungsaufgaben. In: DeLFI 2016 - Die 14. E-Learning Fachtagung Informatik, Volume 262 of LNI, 2016, 203-214

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Tue, 01 Nov 2016 21:57:00 +0100
An architecture for modular grading and feedback generation for complex exerciseshttp://dx.doi.org/10.1016/j.scico.2016.02.009Michael Striewe: An architecture for modular grading and feedback generation for complex exercises. Science of Computer Programming, Volume 129, November 2016, 35–47.

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Tue, 06 Sep 2016 21:44:11 +0200
Towards deriving programming competencies from student errorshttp://ieeexplore.ieee.org/document/7743146/Marc Berges, Michael Striewe, Philipp Shah, Michael Goedicke, Peter Hubwieser: Towards deriving programming competencies from student errors. Proceedings of LaTiCE 2016.

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Tue, 06 Sep 2016 21:42:14 +0200
From ESSENCE to Theory Oriented Software Engineeringhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-662-49192-8_4Sebastian Holtappels, Michael Striewe, Michael Goedicke: From ESSENCE to Theory Oriented Software Engineering. Rusins Martins Freivalds, Gregor Engels and Barbara Catania (eds.): SOFSEM 2016: Theory and Practice of Computer Science - 42nd International Conference on Current Trends in Theory and Practice of Computer Science, Number 9587 in LNCS, Springer, 2016, 43-50.

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Tue, 06 Sep 2016 21:42:14 +0200
Auf dem Weg zur intelligenten E-PrüfungMichael Striewe: Auf dem Weg zur intelligenten E-Prüfung. e-Prüfungs-Symposium ePS Paderborn, 2015, 76-79.

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Tue, 06 Sep 2016 21:38:25 +0200
JACK und MaStEr: Universitätsübergreifende Weiterentwicklung zweier Mathematik-Vorkurs-Konzepte mit computerbasierter Diagnose und FörderungNils Schwinning, C. Neugebauer, K. Winter, S. Krusekamp, Michael Striewe, Filiz Kurt-Karaoglu, Michael Goedicke: JACK und MaStEr: Universitätsübergreifende Weiterentwicklung zweier Mathematik-Vorkurs-Konzepte mit computerbasierter Diagnose und Förderung. Tagungsband Hansekolloquium 2014.

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Tue, 06 Sep 2016 21:38:25 +0200
Automatisierte Bewertung von Programmieraufgaben: Szenarien, Werkzeuge, Perspektiven Michael Striewe: Automatisierte Bewertung von Programmieraufgaben: Szenarien, Werkzeuge, Perspektiven. Grundfragen Multimedialen Lehrens und Lernens (GML² 2015), 2015, 134-144.

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Sat, 14 Nov 2015 22:06:43 +0100
On Flexible Multiple Choice Questions with ParametersNils Schwinning, Michael Striewe, Marinko Savija, Michael Goedicke: On Flexible Multiple Choice Questions with Parameters. In: Proceedings of the 14th European Conference on e-Learning (ECEL-2015), 2015.

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Sat, 14 Nov 2015 22:06:07 +0100
Aufwand und Nutzen parametrisierbarer, pfadbasierter Aufgabenhttps://dl.gi.de/handle/20.500.12116/2068 Melanie Schypula, Filiz Kurt-Karaoglu, Nils Schwinning, Michael Striewe, Björn Zurmaar, Michael Goedicke: Aufwand und Nutzen parametrisierbarer, pfadbasierter Aufgaben. In: Proceedings of DeLFI 2015: Die 13. e-Learning Fachtagung Informatik, 2015.

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Sat, 14 Nov 2015 22:06:07 +0100
A Framework for Generic Exercises with Mathematical Contenthttp://dx.doi.org/10.1109/LaTiCE.2015.11Nils Schwinning, Filiz Kurt-Karaoglu, Michael Striewe, Björn Zurmaar, Michael Goedicke: A Framework for Generic Exercises with Mathematical Content. In: Proceedings of the International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineering (LaTiCE 2015), 2015, 70-75.

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Sat, 14 Nov 2015 22:04:37 +0100
Evolution of the E-Assessment Framework JACKhttp://ceur-ws.org/Vol-1337/paper20.pdf Michael Striewe, Björn Zurmaar, Michael Goedicke: Evolution of the E-Assessment Framework JACK. In: Gemeinsamer Tagungsband der Workshops der Tagung Software Engineering 2015, Dresden, Germany, 17.-18. März 2015., 2015, 118-120.

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Sat, 14 Nov 2015 22:04:37 +0100
Java, LEDs und ein RaspberryPi: Ein Projektversuch mit Erstsemesternhttp://ceur-ws.org/Vol-1332/paper_11.pdfAxel Langhoff, Michael Striewe, Michael Goedicke: Java, LEDs und ein RaspberryPi: Ein Projektversuch mit Erstsemestern. In: Axel Schmolitzky and Anna Sabine Hauptmann (eds.): Software Engineering im Unterricht der Hochschulen 2015, 2015, 93-101.

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Sat, 14 Nov 2015 22:03:07 +0100
ProFormA: An XML-based exchange format for programming taskshttps://eleed.campussource.de/archive/11/4138Sven Strickroth, Michael Striewe, Oliver Müller, Uta Priss, Sebastian Becker, Oliver Rod, Robert Garmann, J. Oliver Bott, Niels Pinkwart: ProFormA: An XML-based exchange format for programming tasks. eleed, Volume 11, Number 1, 2015.

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Sat, 14 Nov 2015 22:03:07 +0100
Automated Assessment of Software Artefacts - A Use Case in E-AssessmentMichael Striewe: Automated Assessment of Software Artefacts - A Use Case in E-Assessment. PhD thesis, University of Duisburg-Essen, 2014.

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Sat, 14 Nov 2015 22:01:05 +0100
Wiederverwendbarkeit von Programmieraufgaben durch Interoperabilität von Programmierlernsystemenhttps://dl.gi.de/handle/20.500.12116/2990Sven Strickroth, Michael Striewe, Oliver Müller, Uta Priss, Sebastian Becker, Oliver J. Bott, Niels Pinkwart: Wiederverwendbarkeit von Programmieraufgaben durch Interoperabilität von Programmierlernsystemen. In: Proceedings of DeLFI 2014: Die 12. e-Learning Fachtagung Informatik, Freiburg, 2014

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Sun, 11 Jan 2015 20:01:44 +0100
Concepts and Realisations of Flexible Exercise Design and Feedback Generation in an e-Assessment System for Mathematicshttp://ceur-ws.org/Vol-1186/paper-25.pdfNils Schwinning, Melanie Schypula, Michael Striewe, Michael Goedicke: Concepts and Realisations of Flexible Exercise Design and Feedback Generation in an e-Assessment System for Mathematics. In: Joint Proceedings of the MathUI, OpenMath and ThEdu Workshops and Work in Progress track at CICM, co-located with Conferences on Intelligent Computer Mathematics (CICM 2014)

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Sun, 03 Aug 2014 17:05:54 +0200
A Review of Static Analysis Approaches for Programming Exerciseshttp://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-08657-6_10Michael Striewe, Michael Goedicke: A Review of Static Analysis Approaches for Programming Exercises. In: Proceedings of the International Conference on Computer Assisted Assessment 2014 (CAA 2014), Zeist, Netherlands, CCIS 439, pages 100-113

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Sun, 03 Aug 2014 17:05:54 +0200
Automated Assessment of UML Activity Diagramshttp://dl.acm.org/citation.cfm?doid=2591708.2602657Michael Striewe, Michael Goedicke: Automated Assessment of UML Activity Diagrams. In: Proceedings of the 2014 conference on Innovation & technology in computer science education (ITiCSE 2014), page 336

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Sun, 03 Aug 2014 17:04:33 +0200
Code reading exercises using run time traceshttp://dl.acm.org/citation.cfm?doid=2591708.2602658Michael Striewe, Michael Goedicke: Code reading exercises using run time traces. In: Proceedings of the 2014 conference on Innovation & technology in computer science education (ITiCSE 2014), page 346

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Sun, 03 Aug 2014 17:04:33 +0200
Zweiter Jahresbericht zum Projekt "Bildungsgerechtigkeit im Fokus" (Teilprojekt 1.2 - "Blended Learning") an der Fakultät für Wirtschaftswissenschaftenhttp://www.icb.uni-due.de/fileadmin/ICB/research/research_reports/ICB-Report-No59.pdfMichael Goedicke, Filiz Kurt-Karaoglu, Nils Schwinning, Melanie Schypula, Michael Striewe: Zweiter Jahresbericht zum Projekt "Bildungsgerechtigkeit im Fokus" (Teilprojekt 1.2 - "Blended Learning") an der Fakultät für Wirtschaftswissenschaften. ICB Report No 59, Institute for Computer Science and Business Information Systems, University of Duisburg-Essen

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Sun, 03 Aug 2014 17:02:45 +0200
Begleitende E-Assessments als Unterstützung großer Grundlagenveranstaltungen in der StudieneingangsphaseFiliz Kurt-Karaoglu, Patrick Hintze, Melanie Schypula, Nils Schwinning, Michael Striewe, Björn Zurmaar, Michael Goedicke: Begleitende E-Assessments als Unterstützung großer Grundlagenveranstaltungen in der Studieneingangsphase. In: Proceedings of "Grundfragen Multimedialen Lehrens und Lernens 2014" (GML² 2014), pages 150-163

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Sun, 03 Aug 2014 17:02:45 +0200
Generierung von Zusatzinformationen in automatischen Systemen zur Bewertung von ProgrammieraufgabenMichael Striewe: Generierung von Zusatzinformationen in automatischen Systemen zur Bewertung von Programmieraufgaben. In: Proceedings of the First Workshop "Automatische Bewertung von Programmieraufgaben" (ABP 2013)

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Sun, 03 Aug 2014 16:59:21 +0200
JACK revisited: Scaling up in multiple dimensionsMichael Striewe, Michael Goedicke: JACK revisited: Scaling up in multiple dimensions. In: Proceedings of Eighth European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2013), Paphos, Cyprus, pages 635-636

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Thu, 17 Oct 2013 23:19:11 +0200
Beobachtungen zur Motivation der Studierenden bei verschiedenen Frageformatenhttps://dl.gi.de/handle/20.500.12116/4815Melanie Schypula, Filiz Kurt-Karaoglu, Nils Schwinning, Michael Striewe, Michael Goedicke: Beobachtungen zur Motivation der Studierenden bei verschiedenen Frageformaten. In: Proceedings of DeLFI 2013: Die 11. e-Learning Fachtagung Informatik

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Thu, 17 Oct 2013 23:19:11 +0200
Bewertung von kurzen Freitextantworten in automatischen Pruefungssystemenhttps://dl.gi.de/handle/20.500.12116/4803Martin Filipczyk, Michael Striewe, Michael Goedicke: Bewertung von kurzen Freitextantworten in automatischen Pruefungssystemen. In: Proceedings of DeLFI 2013: Die 11. e-Learning Fachtagung Informatik

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Thu, 17 Oct 2013 23:17:53 +0200
Trace Alignment for Automated TutoringMichael Striewe, Michael Goedicke: Trace Alignment for Automated Tutoring. In: Proceedings of International Computer Assisted Assessment (CAA) Conference 2013, Southampton

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Thu, 17 Oct 2013 23:17:53 +0200
Modellierung und Enactment mit ESSENCEMichael Striewe, Michael Goedicke: Modellierung und Enactment mit ESSENCE. In: Proceedings of MVV 2013, Aachen, Germany

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Sun, 07 Apr 2013 21:46:31 +0200
Analyse von Programmieraufgaben durch SoftwareproduktmetrikenMichael Striewe, Michael Goedicke: Analyse von Programmieraufgaben durch Softwareproduktmetriken. In: Proceedings of SEUH 2013, Aachen, Germany

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Sun, 07 Apr 2013 21:45:58 +0200
Erster Jahresbericht zum Projekt "Bildungsgerechtigkeit im Fokus" (Teilprojekt 1.2 - "Blended Learning") an der Fakultaet fuer WirtschaftswissenschaftenMelanie Fischotter, Michael Goedicke, Filiz Kurt-Karaoglu, Nils Schwinning, Michael Striewe: Erster Jahresbericht zum Projekt "Bildungsgerechtigkeit im Fokus" (Teilprojekt 1.2 - "Blended Learning") an der Fakultaet fuer Wirtschaftswissenschaften. ICB Report No 54, Institute for Computer Science and Business Information Systems, University of Duisburg-Essen

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Sun, 07 Apr 2013 21:45:24 +0200
Towards an Agile Foundation for the Creation and Enactment of Software Engineering Methods: The SEMAT ApproachBrian Elvesaeter, Michael Striewe, Ashley McNeile, Arne-Jorgen Berre: Towards an Agile Foundation for the Creation and Enactment of Software Engineering Methods: The SEMAT Approach. In: Second Workshop on Process-based approaches for Model-Driven Engineering (PMDE 2012), Lyngby, Denmark

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Sun, 07 Apr 2013 21:44:48 +0200
Refounding software engineering: The Semat initiative (Invited presentation)Mira Kajko-Mattsson, Michael Striewe, Michael Goedicke, Ivar Jacobson, Ian Spence, Shihong Huang, Paul McMahon, Bruce MacIsaac, Brian Elvesater, Arne J. Berre, Ed Seymour: Refounding software engineering: The Semat initiative (Invited presentation). In: 34th International Conference on Software Engineering (ICSE 2012), Zurich, 2012, Switzerland

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Sun, 07 Apr 2013 21:44:09 +0200
Using Run Time Traces in Automated Programming TutoringMichael Striewe, Michael Goedicke: Using Run Time Traces in Automated Programming Tutoring. In: 16th Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE 2011), Darmstadt, 2011, pages 303-307

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Sun, 07 Apr 2013 21:43:23 +0200
Automated Checks on UML DiagramsMichael Striewe, Michael Goedicke: Automated Checks on UML Diagrams. In: 16th Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE 2011), Darmstadt, 2011, pages 38-42

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Sun, 07 Apr 2013 21:42:33 +0200
Studentische Interaktion mit automatischen Prüfungssystemenhttps://dl.gi.de/handle/20.500.12116/4748Michael Striewe, Michael Goedicke: Studentische Interaktion mit automatischen Prüfungssystemen. In: Proceedings of "DeLFI 2011 - Die 9. E-Learning Fachtagung Informatik", Dresden, 2011

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Sun, 07 Apr 2013 21:41:02 +0200
Monitoring Model Specifications in Program Code PatternsMoritz Balz, Michael Striewe, Michael Goedicke: Monitoring Model Specifications in Program Code Patterns. In: Proceedings of the 5th International Workshop Models@run.time, Oslo, October 5, 2010

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Mon, 04 Oct 2010 22:52:58 +0200
Enabling Graph Transformations on Program CodeMichael Striewe, Moritz Balz, Michael Goedicke: Enabling Graph Transformations on Program Code. In: Preproceedings of the 4th International Workshop on Graph Based Tools, Enschede, The Netherlands, 2010, CTIT Workshop Proceedings WP 2010-06, ISSN 0929-0672

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Mon, 04 Oct 2010 22:52:33 +0200
SyLaGen: From Academic Tool Engineering Requirements to a new Model-based Development ApproachMoritz Balz, Michael Striewe, Michael Goedicke: SyLaGen: From Academic Tool Engineering Requirements to a new Model-based Development Approach. In: Proceedings of WASDeTT-3, 2010

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Mon, 04 Oct 2010 22:52:33 +0200
Tool Support for Continuous Maintenance of State Machine Models in Program CodeMoritz Balz, Michael Striewe, Michael Goedicke: Tool Support for Continuous Maintenance of State Machine Models in Program Code. In: Proceedings of ASE 2010, 25th IEEE/ACM International Conference on Automated Software Engineering, Antwerp, Belgium, September 20-24, 2010

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Mon, 04 Oct 2010 22:51:47 +0200
Feedback-Möglichkeiten in automatischen Prüfungssystemenhttps://dl.gi.de/handle/20.500.12116/4714Michael Striewe, Michael Goedicke: Feedback-Möglichkeiten in automatischen Prüfungssystemen. In: Proceedings of "DeLFI 2010 - Die 8. E-Learning Fachtagung Informatik", Duisburg, 2010

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Mon, 04 Oct 2010 22:51:47 +0200
Continuous Maintenance of Multiple Abstraction Levels in Program CodeMoritz Balz, Michael Striewe, Michael Goedicke: Continuous Maintenance of Multiple Abstraction Levels in Program Code. In: Proceedings of the 2nd International Workshop on Future Trends of Model-Driven Development - FTMDD 2010, Funchal, Portugal, 2010

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Mon, 04 Oct 2010 22:50:41 +0200
Visualizing Data Structures in an E-Learning SystemMichael Striewe, Michael Goedicke: Visualizing Data Structures in an E-Learning System. In: Proceedings of the 2nd International Conference on Computer Supported Education (CSEDU) 2010, Valencia, Spain, volume 1, pages 172-179, 2010

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Mon, 04 Oct 2010 22:50:41 +0200
Organisation und Implementierung PC-gestützter Prüfungen an der Universität Duisburg-Essenhttp://www.e-teaching.org/praxis/erfahrungsberichte/pc_pruefungen_uni_dueDaniel Biella, Dieter Huth, Michael Striewe, Michael Kohnen, Thomas Dreibholz, Martin Becke: Organisation und Implementierung PC-gestützter Prüfungen an der Universität Duisburg-Essen. In: e-teaching.org, 2010

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Mon, 04 Oct 2010 22:49:12 +0200
SyLaGen - An Extendable Tool Environment for Generating LoadMichael Striewe, Moritz Balz, Michael Goedicke: SyLaGen - An Extendable Tool Environment for Generating Load. In: B. Mueller-Clostermann et al. (Eds.): Proceedings of "Measurement, Modelling and Evaluation of Computing Systems" and "Dependability and Fault Tolerance", March 15-17, LNCS 5987, pages 307-310, 2010, Essen, Germany, 2010

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Mon, 04 Oct 2010 22:49:12 +0200
Support for Evolution of Software Systems using Embedded Models Michael Goedicke, Michael Striewe, Moritz Balz: Support for Evolution of Software Systems using Embedded Models . In: Workshop "Design for Future - Langlebige Softwaresysteme", October 15th-16th, Karlsruhe, 2009

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Mon, 04 Oct 2010 22:47:30 +0200
Effekte automatischer Bewertungen für Programmieraufgaben in Übungs- und Prüfungssituationenhttps://dl.gi.de/handle/20.500.12116/15047Michael Striewe, Michael Goedicke: Effekte automatischer Bewertungen für Programmieraufgaben in Übungs- und Prüfungssituationen. In: Proceedings of "DeLFI 2009 - Die 7. E-Learning Fachtagung Informatik", Berlin, pages 223-234, 2009

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Mon, 04 Oct 2010 22:47:30 +0200
Using a Triple Graph Grammar for State Machine ImplementationsMichael Striewe, Michael Goedicke: Using a Triple Graph Grammar for State Machine Implementations. In: Electronic Communications of the EASST, Volume 16: International Conference on Graph Transformation 2008 - Doctoral Symposium, 2009

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Mon, 04 Oct 2010 22:46:28 +0200
A Flexible and Modular Software Architecture for Computer Aided Assessments and Automated MarkingMichael Striewe, Moritz Balz, Michael Goedicke: A Flexible and Modular Software Architecture for Computer Aided Assessments and Automated Marking. In: Proceedings of the 1st International Conference on Computer Supported Education 2009, Lisboa, volume 2, pages 54-61, 2009

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Mon, 04 Oct 2010 22:46:28 +0200
Embedding Behavioral Models into Object-Oriented Source CodeMoritz Balz, Michael Striewe, Michael Goedicke: Embedding Behavioral Models into Object-Oriented Source Code. In: Proceedings of Software Engineering 2009, Kaiserslautern, Germany, pages 52-61, 2009

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Mon, 04 Oct 2010 22:45:19 +0200
Computer Aided Assessments and Programming Exercises with JACKMichael Goedicke, Michael Striewe, Moritz Balz: Computer Aided Assessments and Programming Exercises with JACK. ICB Report No 28, Institute for Computer Science and Business Information Systems, University of Duisburg-Essen, 2008

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Mon, 04 Oct 2010 22:45:19 +0200
Embedding State Machine Models in Object-Oriented Source CodeMoritz Balz, Michael Striewe, Michael Goedicke: Embedding State Machine Models in Object-Oriented Source Code. In: Proceedings of the Workshop Models@run.time 2008, Toulouse, 2008

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Mon, 04 Oct 2010 22:44:30 +0200
Using a Triple Graph Grammar for State Machine ImplementationsMichael Striewe: Using a Triple Graph Grammar for State Machine Implementations. In: Hartmut Ehrig, Reiko Heckel, Grzegorz Rozenberg, Gabriele Taentzer (Hrsg.): Proceedings of the 4th International Conference on Graph Transformations (ICGT), Leicester, UK, LNCS 5214, 2008

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Mon, 04 Oct 2010 22:44:30 +0200
UPPAAL-Modelle als ausfuehrbare Spezifikation in JavaMichael Goedicke, Moritz Balz, Michael Striewe: UPPAAL-Modelle als ausfuehrbare Spezifikation in Java. In: Proceedings of Software Engineering (Workshops) 2008, Munich, Germany, 2008

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Mon, 04 Oct 2010 21:53:54 +0200
Dependency analysis and manipulation using abstract syntax graphsMichael Goedicke, Michael Striewe: Dependency analysis and manipulation using abstract syntax graphs. In: Joint Astrenet/Sosornet Workshop on Source Code Analsysis and Software Services, 17th October 2007, CREST, King's College London, 2007

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Mon, 04 Oct 2010 21:53:06 +0200
Empirische Untersuchungen zwei- und dreidimensionaler Darstellungen von zur Laufzeit erzeugten ObjektstrukturenMichael Striewe: Empirische Untersuchungen zwei- und dreidimensionaler Darstellungen von zur Laufzeit erzeugten Objektstrukturen. In: Software Engineering (Workshops) 2007, Hamburg, Germany, pages 241-250, 2007

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Mon, 04 Oct 2010 21:50:57 +0200
Empirische Untersuchungen dreidimensionaler Visualisierungen ausgewählter Laufzeitinformationen in objektorientierten SystemenMichael Striewe: Empirische Untersuchungen dreidimensionaler Visualisierungen ausgewählter Laufzeitinformationen in objektorientierten Systemen. Diploma Thesis, University of Dortmund, 2007

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Mon, 04 Oct 2010 21:46:56 +0200